آرشیو پرسش و پاسخ ها: عدالت

اگر زوجیت نشانه الهی است پس چرا بعضی افراد هیچگاه ازدواج نکردند؟

چرا با توجه به اینکه خداوند در قرآن فرموده است که: ما برای هر چیزی زوج مناسب خودش را آفریدیم حضرت معصومه (س) همسر مناسب خودشان را پیدا نکردند یا خیلی از جوانان امروزی همسر مناسب خود را پیدا نمی کنند لطفا علت این تناقض را شرح دهید و بگویید که مفهوم این آیه چه ارتباطی با این موضوع دارد؟
زوجیتی که در آیه شریفه قران آمده است اشاره به امور تکوینی خلقت است و از این جهت همه مخلوقات زوج هستند و حتی انسان هم از دو جنس آفریده شده است. اما این مطلب در امور تشریعی که با اختیار انسان تعیین می شود با عالم تکوین تفاوت دارد. امور تکوینی خارج از حوزه اختیار انسان است اما امور تشریعی که خداوند به آن امر فرموده است در اختیار انسان می باشد. فلسفه ازدواج آرام بخشی و جلوگیری از اضطراب و هیجانات روحی روانی است و زوجین در سایه ازدواج به تعادل می‌رسند.اما اینکه حضرت معصومه (س) ازدواج نکردند بدلیل نبودن هم شان وهم کفو بود در آن دوران خفقان سیاسی دوران عباسیان مرد مناسبی یافت نشده بود که خواستگار حضرت باشد و هیچ تناقضی وجود ندارد. 
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید