آرشیو پرسش و پاسخ ها: تحصیلی

حوصله درس خوندن ندارم چه کنم

سلام؛ دانشجوي کارشناسي ناپيوسته هستم و شاغل، هر وقت موقع امتحان مي شود هر کار مي‌کنم نمي‌توانم درس بخوانم و حوصله اش را ندارم چه کنم؟
 
سلام دوست عزیز کم حوصلگی و تنبلی وسستی یک مشکل روحی روانی است که گاهی انسان دچار آن خواهد شد،این حالت بر خاسته از فقدان نشاط و انگیزه در شماست شما برای مبازره با این حالت ابتدا افکار منفی خود را که باعث تنبلی شما می شود در یک کاغذ شمارش نمایید و راه های مقابله با آن را نیز از دیدگاه خودتان مقابل هر یک بنویسید. برای اجرایی کردن راه‌های مثبت برنامه‌ای ساده و کم زحمت با گام های کوچک طراحی نمایید و چند روزی سعی کنید آن را اجرا نمایید. خواهید دید که علاقه شما به حرکت و تلاش و کوشش زیاد تر شده است و این راه را همواره ادامه دهید تا اینکه احساس تنبلی و سستی جای خود را به نشاط و شادمانی بدهد ( فرمول آن این است که سستی و تنبلی از القاءات شیطان است و شیطان آن را کم کم و گام به گام در شما ایجاد کرده است پس راه مبارزه با آن نیز باید گام به گام و با گام های کوچک صورت گیرد تا جایی که آن حالت روحی روانی از شما کنده شود) بی حوصلگی برای درس خواندن نیز از این قاعده کلی جدا نیست اول اینکه نباید درس را برای روز امتحان انبار کرد بلکه مقداری از بار سنگین درس را بلافاصله پس از کلاس باید به جان خرید تا روزهای امتحان سنگینی درس کمر شکن نباشد به هر حال اگر درس‌های یک ترم را تلنبار کرده اید باید با هما شیوه ای که بیان شد عمل نمایید و ابتدا هدف از درس خواندن را برای خود مشخص کنید و سپس برای رسیدن به آن برنامه ریزی مناسب داشته باشید و برنامه ریزی را نیز باید گام به گام طراحی نمایید و هرگام مقدار کوچکی از کار را هدف قرار دهید چنانچه خود را ملزم به انجام چند گام آغازین نمایید کم کم در خود نشاط و اراده‌ای قوی‌تر برای پیگیری بیشتر درستان احساس می کنید. البته در مسیر تلاش خود سعی کنید نشاط و سر زندگی خود را با اطرافیان و مخصوصا با خانواده گرم نگهدارید زیرا این کار به نشاط کاری شما بسیار کمک خواهد کرد. و صد البته توجه به خدا و توکل بر خدا و کمک خواستن از او را در کسب توفیق خود شرط اول بدانید. با آرزوی موفقیت روز افزون شما.
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید