آرشیو پرسش و پاسخ ها: جوانان

دختری ايرانيم يك پسر افغانی رو دوست دارم

سلام؛ من يه دختر ايرانيم كه يك پسر افغانی رو دوست دارم چكار كنم؟
باسلام؛ خواهر گرامی به شما توصیه میکنم با دقت بیشتر در این مورد عمل کنید  برادران افغانی و بطور کلی اتباع خارجی در کشورها برای تحصیل یا کار و کسب درآمد حضوردارند و پس ازمدتی به کشورخود بازمیگردند بهمین جهت باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که آیا می توانی بعد از ازدواج به کشور او بروی یا نه. البته این را هم اضافه کنم که بعضی از برادران افغانی بدون کارت سبز و بدون مجوز قانونی در ایران زندگی می کنند و اگر اینطور باشد ثبت ازدواج شما هم ممکن نخواهد بود و این مشکلی بر مشکلات شما اضافه خواهد کرد.
(26 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (3)
سمانه
۰۹ دی ۱۳۹۳ ساعت۱۴:۳۷
سلام من به پسر داییم علاقه مند هستم اگر با اون اس ام اس بازی کنم حرامه؟ممنونم
کارشناس1
۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت۰۸:۳۱
سلام علیکم
باید به این خواهر محترم عرض کنیم که اگر علاقه در همان حد پسردایی و دخترعمه و اس ام اس خالی از هرگونه نیت و کلام ممنوع بین دو نامحرم هست در حد متعارف و بدون قصد لذت ، اشکال ندارد . اما اگر این علاقه فراتر از ارتباط فامیلی است و ارتباط نیز شهوانی و گناه آلود است بله اس ام اس بازی در این حد حرام است .توصیه می کنم اگر علاقه یک طرفه و فقط از سوی شماست آن را رها کنید و اگر دوطرفه است و او هم به شما علاقه مند است ، از مادر محترمتان که عمه ایشان هم هست کمک بگیرید و از ایشان بخواهید که این رابط را با محرم کردن شما و عقد ، به یک ارتباط پاک و حلال ، که فکر و نگاه و مصاحبت ، در این موقع اجر و ثواب دارد تبدیل کنند .این کار هم به نفع دنیا و آخرت شماست و هم فردی که به شما علاقه مند است .
موفق باشید
حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت۲۲:۵۴
با سلام
در قسمت اول گویا پیام دادن رو مجاز شمرده به نیت فامیل بودن در حالی که با پیام دادن ارتباط برقرار می شود و ادامه پیدا می کند از اینجاست که نظر آیت الله مکارم حفظه الله مخالف این است و ریشه گناه را باید از ابتدا خشکاند لذا توصیه به عدم پیام در هر حال بین دو نامحرم عاقلانه تر به نظر می آید.
ببخشید یک نظر بود.
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید