آرشیو پرسش و پاسخ ها: دلائل اثبات

دخترم وجود خدا را انکار می‌کند.

دختری دانشجو داریم که وجود خدا را انکار می‌کند چکونه این شبهه را برای او پاسخگو باشیم؟
جوانان را باید با سوال به مقصود هدایت کرد چرا که اگر بتواند به سوالات جواب بدهد به راه هدایت می شود و البته حس خیرخواهی و دلسوزی از جانب شما می تواند تاثیر روانی داشته باشد.
به او بگویید چه کسی تو را آفریده است؟ آیا تو تصادفا آفریده شده ای؟ آیا تو خودت خودت را به وجود آورده ای؟ اگر گفت پدر و مادر، بگویید: پس پدر و مادر تو را که آفریده است؟ به او بگویید: هر مجموعه منظمی نظم دهنده ای می خواهد، این عالم منظم را که آفریده است؟
اگر نپذیرفت، بگویید: آیا در معرض خطر قرار گرفته ای؟ خطری که امید نجات نداشته باشی؟ آیا در آن هنگام نور امیدی در دلت نبود که کسی بتواند تو را نجات بخشد؟ همان خداست. 
همچنین بیان آیات قران در این زمینه راهگشاست. برخی آیات قرآن در این زمینه و شرح و تفسیر روان آنها مثل:
أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْ‏ءٍ أَمْ هُمُ الْخالِقُونَ (طور:35)
آيا از هيچ خلق شده‏اند؟ يا آنكه خودشان خالق [خود] هستند؟
وَ إِذا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فِي الْبَحْرِ ضَلَّ مَنْ تَدْعُونَ إِلاَّ إِيَّاهُ فَلَمَّا نَجَّاكُمْ إِلَى الْبَرِّ أَعْرَضْتُمْ وَ كانَ الْإِنْسانُ كَفُوراً (اسراء:67)
و چون در دريا به شما صدمه‏اى برسد، هر كه را جز او مى‏خوانيد ناپديد [و فراموش‏] مى‏گردد، و چون [خدا] شما را به سوى خشكى رهانيد، رويگردان مى‏شويد، و انسان همواره ناسپاس است.
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید