آرشیو پرسش و پاسخ ها: سیاسی

شبهه هندی بودن امام خمینی!!

شبهه هندی بودن امام خمینی

 

پاسخ : 

 

این که چنین شبهه ای از کجا شروع شد،مناسب می نماید به سالها قبل برگردیم، یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به سفارش ساواک مقاله ای در روزنامه اطلاعات چاپ شد، هدف از این مقاله کاستن محبوبیت امام خمینی در میان ملت ایران بود.در مقاله آمده بود که اصالت اجدادی امام خمینی به هندوستان بر می گردد و ایشان در هند زندگی می نمودند.و در ادامه با انتقادات تند به تمسخر این حرکت انقلابی که،این حرکت، خارج مرز ها سازماندهی می شود و . . . . .و یا در زمان پیروزی انقلاب ، که خیلی از آزادی خواهان از ایشان الهام گرفته و بر وجود چنین رهبری مباهات و افتخار می نمودند.،مثلا در پاکستان شیعیان و مسلمانان آنجا ،امام را به عنوان رهبر و مرجع خود می دانستند،تبلیغ کرده بودند که ایشان اگر ایشان سید است پس عرب است .اگر خمینی است پس ایرانی می باشد و اگر اجداد او هندی اند پس چه ربطی به شما (پاکستانی ها)دارد که این همه سنگ او را به سینه می زنید.
حال همه این شبهات مطرح شده است.
ما هم در جواب این گونه شبهات و ایرادات پاسخ حسن یوسف احمد را نقل می کنیم.
کدام خاک ؛خاک عرفات ،آنجا که آدم حوا را شناخت.خاک قبله ،آنجا که ابراهیم با دست اسماعیل خانه ای ساخت.تا علی مرتضی در آن زاده شد. خاکی که خون حسین بر آن ریخت تا گل خوشبوی مریم بروید.خاک سرزمین دلاوران ،نامی ترین پهلوانان رستم دستان.
خاک نیشابور ،آنجا که عطار از کویرش گیاه شفا بخش می چید.خاک هند، آنجا که گاندی سرزمین خود می دانست و (عبدالعلی) جناح سرزمین خود .. . . . .که اقبال گفت: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز .
اکنون تو از همه جا برخاسته ای ،از هر خاکی مشتی در دست داری .اکنون هیچ کس بهانه ای ندارد که تو از خاک سرزمین او نیستی ، حتی نوفل لوشاتو به تو سبب داد . . . . .
(برگرفته از کتاب خمینی روح الله نوشته سید علی قادری ،نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قدس سره الشریف)
‌انچه در تاریخ ثبت شده و مطالعات تاریخی جدی که هم قبلا صورت پذیرفته وجود دارد،تنها یک مساله به نوعی قابل توجه بوده و آن این پدر پدر بزرگ امام از علمای نیشابور بود که به منظور تبلیغ دین اسلام رهسپار منطقه کشمیر در هندوستان شد، اما به دنبال هجوم مخالفان به شهادت رسید و پدر بزرگ امام به دعوت یکی از بزرگان خمین به ایران بازگشت و در خمین ساکن شد.
امام خمینى در روز 30 شهریور 1281 ه.ش - 24 سپتامبر 1902 م. - در شهرستان خمین به دنیا آمد.پدرش آیت الله سید مصطفى موسوى، از معاصرین آیت الله میرزاى شیرازى، پس از آن که سالیانى چند در نجف اشرف، علوم اسلامى را فرا گرفته و به درجه اجتهاد نایل آمده بود به ایران بازگشت و در خمین، پیشوایى اهالى آن دیار را بر عهده گرفت.

 

منبع: سایت پرسمان

 

 

 

 

 

 


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید