آرشیو پرسش و پاسخ ها: سیاسی

عامل اصلی انقلاب ایران، سیاسی یا اقتصادی؟

آیا این حرف درست است که علت اصلی انقلاب ها در جهان و در ایران گرسنگی و مسائل اقتصادی بوده است؟

 

اولا اگر این سخن درست بود امروزه هیچ کدام از کسانی که وضع مالی خوبی ندارند طرفدار انقلاب نبودند در حالی که میبینم اکثر افرادی که پای آرمان های انقلاب ماندند قشر متوسط و متوسط به پایین هستند.

 

ثانیا اگر این حرف درست بود افرادی که از نظر اقتصادی وضع مالی خوبی داشتند نظیر بازاری ها هرگز در انقلاب شرکت می کردند در حالی که بازاری ها نقش مهمی در ایجاد انقلاب داشتند آنان با اعتصاب و بستن بازارها حکومت وقت را دچار تزلزل می کردند.

 

ثالثا اگر این حرف درست بود 250 هزار نفر از مردم این کشور جان خود را فدای آن نمی کردند زیرا کسی که  فقط برای رفاه اقتصادی انقلاب می کند دیگر حاضر نیست جان خود را بدهد زیرا انسان مرده نیازی به بهبود وضع اقتصادی ندارند.

 

ممکن است بپرسید یعنی فقر و گرسنگی نقشی در انقلاب اسلامی نداشت؟

 

در پاسخ باید بگوییم اصولا مردم یک کشور با سه هدف انقلاب می کنند:

 

اقتصادی، سیاسی، عقیدتی

 

انقلاب ایران در حقیقت برای احیای واجبات اسلامی بود که در زمان پهلوی ها در حال از بین رفتن بود، اما یکی از همین واجبات رسیدگی به فقرا و ارزش گذاری سیاسی به ملت ها بود، یعنی ملت برای اسلام قیام کردند ولی اسلام خود این دو مورد دیگر را هم ضمانت می کرد.

 

برای فهم بهتر مقاله زیر را بخوانید:

 

https://www.pasokh.org/fa/Article/View/7352/%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%8A%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86?CID=21528


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید